مارس
7
2012

جدایی و اسکار

چند روزیست که با خودم کلنجار میرم که خودم را راضی کنم مطلبی بنویسم که در این هجمه تخریب اسکار جدایی نادر از سیمین کمی از این فیلم دفاع کنم . نمیدانم چرا ولی چند تا ایمیل از کاربرامون مبنی بر توهین و ناسزا به خود اصغر فرهادی و فیلمش به من ارسال شد که من رو کمی تحت تاثیر قرار داد و کمی ناراحت شدم . ناراحت نه برای فرهادی ، ناراحت به حال خودم که چرا من با تبریک اولین اسکاری که کشورم گرفت باید به این گونه جواب ها را ببینم !

فرهادی اسکار

اسکار سیاسی بوده :
اگر میخواست سیاسی باشه ، لابی های صهیونیست به فیلم اسرائیلی خودشون که در کنار فیلم فرهادی نامزد بود اسکار میدادن . که در این شرایط تهدیدات اسرائیل مبنی بر حمله و جنگ ، امتیاز مثبتی برای آنها باشد . همه شما هم از ناسیونالیست بودن یهودی ها هم خبر دارید .
فیلم جدایی قبل از کسب مقام های جهانی ، در خود ایران برنده جایزه سیمرغ بهترین کارگردانی ، بهترین فیلم نامه ، بهترین صدابرداری ، بهترین فیلم برداری ، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره فیلم فجر شده! و توی کشورمون استقبال بالا و فروش خیلی خوبی داشته .


ایران و ایرانی رو بد نشون داده :

حالا بعد از بردن گلدن گلاب.خرس طلایی و ۲ خرس نقره ای و جایزه اسکار این فیلم شد بد؟ فیلمی که ایران رو بد نشون میده؟
نشان دادن بخشی از مشکلات ۲ خانواده آیا تمام ایران و فرهنگ و تمدن رو از بین می بره ؟ یعنی منکر این گونه مشکلات فرهنگی و اقتصادی در کشور هستید ؟ ای کاش سطح فرهنگیمون رو میبردیم بالاتر و جوری تصور کنیم که به فکر حل مشکلات جامعه باشیم . پایان همه فیلم های ایرانی که نباید ازدواج باشه !
من به شخصه زمان دیدن فیلم به زمین میخکوب شده بودم و پس از پایان فیلم دهنم باز مونده بود . خیلی این فیلم ، زیبا و تاثیر گذار بود برای من .


بذارید من هم کمی انتقاد کنم !

چرا فیلم سخیفی مانند اخراجی ها با بودجه و حمایتهای فراطبیعی فیلم بدی معرفی نشد و شعار مرگ بر کارگردانش سر ندادید ؟ چرا شما دوستانی که به من ایمیل توهین فرستادید ، پیغامی مبنی بر انتقاد به برنامه خنده بازار ارسال نکرید که من یه انتقاد کوبنده بنویسم و در سایت منتشر کنم. چرا فقط فیلم جدایی؟! این رفتار شما به نوعی کینه و حسادت است که در فرهنگ ما بسیار ناپسندیده است .

و کلام آخر اینکه ، من به نظر شما دوستان احترام میزارم و به هر دلیلی به شما حق میدم انتقاد کنید ، شما هم آزادی بیان دارید که دیدگاهاتون رو بگید . ولی سعی کنید خودتان هم کمی تحقیق و بررسی کنید و نیمه پُر لیوان رو هم ببینید . تبریک من در سایت هم کلاً جدا از سیاست بود و صرفاً برای خوشحالی از جایزه کشورم در اسکار بود که اگر میدونستم قراره بعضی ها رو ناراحت کنه از این مورد هم مثل موارد گذشته چشم پوشی میکردم .

جهت اطلاعات بیشتر حتماً این مطلب رو هم بخونید : فرهادی؛ اسکار و سیاست

 

درباره نویسنده:

۸ دیدگاه + فرستادن دیدگاه

  • سلام کارت درسته این موفقیتو به همه ایرانی های آگاه تبریک میگم

    جواب ۴جوک : مرسی ، ولی این رو بگم که همه ایرانی ها آگاه هستن .

  • طرفداران این فیلم میتونن یادبود خودشون رو در این سایت ثبت کنن :
    http://www.iranoscar.com

    جواب ۴جوک : عالییه . منم هفته پیش یادبود خودم را در این سایت زدم .

  • حرف شما کاملا منطقیه ولی فرهادی خیلی از ما ایرانیا که مخالف عقیده خودش هستیم رو فروخت. وقتی ازش پرسیدن که آیا باز هم به ایران بر میگردی، گفت: فرض کنید شما بچه ای دارید که مریض است و شما هیکچار نمی توانید برایش انجام دهید، آیا بچه تان را رها می کنید؟

    جواب ۴جوک : بحث سیاسی و نام بردن اشخاص سیاسی خلاف قوانین و راهبرد ۴جوک است . بخش دوم نظرتون حذف شد.

  • من افتخار میکنم نه فقط چون برای اولین بار یه فیلم ایرانی اسکار گرفت بلکه بخاطر اینکه اصغر فرهادی با صحبت های به جا در اسکار و گلدن گلاب وجهه ی زیباتری از ایران و ایرانی به دنیا نشون داد.

  • سلام
    کسب این موفقیت رو به ملت ایران تبریک میگم
    متأسفانه نمیدونم چرا عده ای از ما عادت داریم به کسب افتخارات دیگران به دیده ی اغماز نگاه کنیم
    ضمن تشکر از شما امیدوارم که فرهنگ قدردانی در کشورمون بالاتر بره و با حسن نیت به تمام امور توجه کنیم

  • از خنده بازار انتقاد کن ببینم

    توضیح ۴جوک : لا اله الا الله ، عزیز دل برادر چرا دعوا داری با بندگان خدا ! طرز صحبت شما کمی بی احترامیه . اگر هم روزی بخوام در مورد خنده بازار نقد بنویسم محوریت اصلیم تمسخر افراد مشهوره کشوره . ولی در سری های آخر برنامشون “ویژه عید نوروز” این موردشون رو خیلی کمتر کردن و بیشتر اجتماعی و کمی هم سیاسی بودن .

  • متاسفم

    توضیح ۴جوک : توصیه میکنم به صورت بی طرف قسمت آبی رنگ متن بالا رو باز مطالعه کنید.

  • عزیزان من و مدیر عزیز فور جوک این مطلب رو تو بخونید و اگه ارزشمند دونستید بازنشر کنید.
    لیلا حاتمی بازیچه صهیونیست‌ها + عکس :

    http://www.epatogh.com/archive/8642/%D9%84%DB%8C%D9%84%D8%A7-%D8%AD%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%86%D9%87-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B9%DA%A9%D8%B3/

فرستادن دیدگاه