ژوئن
1
2012

غضنفر نام امام علی (ع) است

در ابتدا توهین خواننده موهن (ش.ن) خواننده متواری به خارج از کشور را نسبت به امام هادی (ع) را محکوم میکنیم و اعلام انزجار خود را از این هتاکی و حرکت شیطانی اعلام می نماییم .

تدابیری جهت جایگرین کردن یک اسم جدید برای این موضوع میکنم . خوشبختانه “دریادل” در قسمت نظرات من رو قانع کرد و کلیه مطالب این موضوع رو پس میگیرم و از دوستان و بازدید کنندگان معذرت خواهی میکنم و از صفحه مطالبم رو حذف کردم . متاسفانه مستندات من تنها از طریق جستجو در اینترنت بود . و اینکه به محض کامنت دادن این دوستمون من ۲ بار بهشون ایمیل زدم که مستندات خودشون رو برای ما ارسال کنن که خوشبختانه امروز به صورت کامل توضیح و من رو قانع کردن. البته به این مرجع “غرر الاخبار و درر الآثار فی مناقب ابی الایمه الاطهار” دسترسی ندارم و پیگیر میشم باز .

لفظ غضنفر توسط خود پیغمبر صلی الله علیه و آله برای امیرالمومنین استعمال شده آنهم در واقعه معروف اخوت بین ایندو بزرگوار که حدیثش طولانیه من فقط قسمت شاهد بحث رو بدون ترجمه فارسی با آدرسش میارم ایشالله رجوع کنید…عن جابر بن عبدالله الانصاری رضی الله عنه قال:لما آخی رسول الله صلی الله علیه وآله بین اصحابه و لم یواخ بین علی وبین احد رای فی وجهه اثر الحزن فقال:یا علی انت اخی فی الدنیا والآخره و ضمه الیه ثم قال ایها الناس هذا اخی خلو من الطوارق …خطیب لبیب خصیب حسیب نسیب غضنفر همام …
(غرر الاخبار و درر الآثار فی مناقب ابی الایمه الاطهار صفحه ۱۱۸//مولف حسن بن محمد دیلمی از علمای قرن هشتم )

درباره نویسنده:

۱۶ دیدگاه + فرستادن دیدگاه

  • سلام
    من یه پیشنهادی داشتم
    اگر میشود در سایت ۴ جوک از غضنفر استفاده نکنید چون این نام از القاب حضرت علی ع هست . بازم شما یه تحقیقی در این مورد بکنید .
    متاسفانه هیچ جایی به این مورد ها توجه نمیکنند

    توضیح ۴جوک : بالا کامل توضیح دادم. لطفاً کامل مطالعه کنید و اگر مستندات خاصی دارید برای ما ارسال کنید .

  • سلام منم تا حدودی موافقم.این جریانات بیشتر از طرف خودمونه تا دشمن.نمونش یه کشیش امریکایی می خواست قران سوزی کنه.کسی که تو کشورش هم اون رو زیاد نمی شناختند و طرفدار نداشت.همه شروع کردند اینجا بیانیه دادن و کلی حرفای دیگه زدن.در حالی که ما که ماهواره نداشتیم خیلی ها دیگه هم اگه ماهواره داشتن باز برنامه اون کشیش رو که نگاه نمی کردند..این وسط این کار باعث شد اون کشیش فکر کنه ادم بزرگیه.تو کل دنیا معروف شد.شد یه تبلیغ خوب برا خودش و فرقه و گروهی که داشت

  • مشکل شمااینه که بین بزرگ کردن اسامی اهل بیت علیهم السلام وعمل به دستوراتشان ومعرفت به ذوات مقدسه آنان منافات ومقابله برقرار کردید یعنی با بزرگ کردن این مطلب که معرفت و شناخت و…خیلی اهمیت داره میخواهید اهمیت همین حرم رفتن و هیات رفتنهای ظاهری رو کم کنید واین کار چه آگاهانه و چه ناآگاهانه ضربه به اعتقادات مردم میزنه وشیطان را خوشحال میکنه بلکه باید بگید حرم رفتن و هیات رفتن وغیره از امور ظاهری که جزوشعائردینی حساب میشن مخصوصاروضه امام حسین علیه السلام که خیلی توسط خود معصومین علیهم السلام تاکید شده خوب است وهمه باید به این ظواهر( که البته داخل در ابراز محبت ومودت نسبت به اهل بیت علیهم السلام میشن وخیلی اهمیت دارن)اهتمام زیاد داشته باشن والبته درکنار این ظواهر حتما وحتما باید سراغ معارف و مطالب باطنی هم برون زیرا اهل بیت علیهم السلام به هردو امر فرموده اند نه اینکه مثل شما بگن اگر بدون شناخت حرم رفتی یا روضه شرکت کردی هیچ ارزشی نداره خلاصه مطلب اینکه هرچه که معصومین علیهم السلام دستور داده انداعم از امور ظاهری وامور معرفتی وباطنی مطاع و مهم است البته با درجات مختلفیکه دارند وکسی حق ندارد به خاطر اهمیت دادن به یکی از این امور امر دیگری را ضعیف و کوچک کند و این حرفها بوی شیطنت و ایجاد فتنه و تفرقه بین شیعیان میدهد ایشاالله منظور بنده رو خوب خوب متوجه شده باشین و مواظب باشین که با این مطالب به ظاهر روشنفکران و زیبا اعتقادات و اهتمام مردم نسبت به ظواهر شریعت و شعائر دینی رو سست وضعیف نکنید((ولله الحجه البالغه=اگر غرض نداشته باشی از این مطالبیکه نوشتی باید قبول کنی که اشتباه کردی والا سروکارت با خود اهل بیت علیهم السلا))

  • در گوشه گوشه کلماتیکه که در این موضوع نوشتین مشکلات اعتقادی زیادی وجود داره که اصلا با موازین دینی سازگاری نداره واقعا نمیدونم شما برای مطلب نوشتن فقط میشینید خودتون فکر میکنید و همینطور تراوشات ذهنی خودتونو به خورد مردم میدین یانه بلکه برای نوشتن مطالب دینی اول مستندات دینی رو مطالعه و بررسی میکنید یا با متخصصین دینی مشورت میکنید وبعد مطلب مینویسید که البته و صد البته روش دوم حق و مطابق انصاف و مسئولیتپذیری است کما اینکه در علم فیزیک مثلا اگه بخواین به روش اول مطلب بنویسید و در مجامع مختلف مطرح کنید مضحک و مسغره ست و علمی نیست همچنین در نوشتن مطالب مربوط به دین هم حتما حتما باید سراغ منابع دینی و متخصصان دینی بروید(به هرحال من به عنوان یه شیعه گنهکار یا بهتر بگم یه محب اهل بیت علیهم السلام باید برادرانه تذکرم رو میدادم وحتی حاضرم اگه موقعیت بشه حضوری باشما وامثال شما که اینطور نظراتی دارید بحث و گفتگو کنم)

  • به نظر من هم درست نیست با اسامی که به آدم های بزرگ نسبت داده میشه، شوخی کرد و اونا رو به تمسخر گرفت
    البته نظر شما هم محترمه

  • سلام…برای اینکه متوجه بشید که مطلبتون رو فهمیدم و حرفاییکه تو دوتا پیام قبلی زدم مربوط به مطالبتون بوده اول اساس مطالب خودتون رو در چند جمله خلاصه میارم بعد یه سری توضیحات میدم که متوجه منظورم بشین//…شما در مجموع کلام خودتون و اون آقای دیگه ای که ازش نقل قول کردید به طور کلی چهار مطلب رو قبول دارین((۱))به طور کلی ذکر القاب و صفات اونم ازنوع صفاتیکه به ظاهر مربوط به موجودات پایینتر از انسانها میباشد برای افراد بزرگی مانند علی علیه السلام و بطور کلی اهل بیت علیهم السلام کار درستی نیست و پایین آوردن مقام آنهاست و چیزی که قراره الگو باشه برای بقیه، دیگه نیازی نیست بهش لقب بدیم و تشبیهش کنیم به چیز های دیگه((۲))لقب غضنفر برای امیرالمومنین علیه السلام هیچ سندی جز شعر چند تا شاعر نداره ((۳))محبت بدون شناخت به هیچ دردی نمیخوره و اگر کسی رو بدون شناخت دوست داشته باشیم یه احمقیم و اصلا قبل اینکه کسی رو بشناسیم نباید به خودمون اجازه دوست داشتنش رو بدیم((۴))جریاناتی مانند توهین به مقدسات که مثلا توسط کشیش مسیحی یا شاهین نجفی ملعون و غیره و غیره صورت میگیره رو نباید زیاد اهمیت داد و اینها این کارارو میکنن تا معروف بشن و ما نباید با سر و صدا راه انداختن ومحکوم کردن و …این مسایل واین شخصیتارو بزرگ کنیم
    اما کلام اول اشتباهه به دلایل مختلف من جمله اینکه در تشبیه هر چیز به چیز دیگه وجه شبه ملاک هست مثلا یه بار فلانی رو به شیر تشبیه میکنی به خاطر موهاش که شبیه یالهای شیر نره و یه بار همینو میگی به خاطر شجاعت زیادش یا به خاطر سلطنتش نسبت به جمعی خلاصه تشبیه باید در کلام هر کسیکه میخواد یه سری خصوصیات مختلف یه نفر رو به بقیه برسونه لازمه مخصوصا اینکه مخاطب قوت فهم و درکش پایین باشه و این لازمه ش این نیست که مقام ونطرف رو پایین بیاری چون منظور متکلم و تشبیه کننده ذکر اوصاف شخصه نه اینکه حقیقتا بخواد اونو به موجودی پست تر از خودش تشبیه کنه و به ذات شیر که حیوونه توجه کنه که اینکار در روز مره گی همه انسانها یه جریان طبیعی و غیر قابل انکاره و از طرفی نکته مهم دیگه اینه که وقتی ما اهل بیت علیهم السلام رو به عنوان امرای کلام و معصومین و حکما قبول داریم و اونها هم بسیار ازینگونه تشبیهات برای خودشون یا بقیه به کار بردند دیگه معنا نداره از خودمون نظر بدیم و به قول شما صرفا عقیده خودمون رو (که مخالف کلام اونهاست) بیان کنیم چون باید در همه چیز تابعشون باشیم نهایتا میتونیم بگیم بعضی از مطالبشون رو نمیفهمیم وبعضی رو میفهمیم که این خودش جمله خوبیه و نشون میده که شخص کلام امامشو بزرگ میدونه و فهم و درک خودشو پایین نه انکه هرچی با عقل کوچیکش ناسازگار بود سریع رد کنه البته این مطلب خیلی نکات مهم واساسی داره که دیگه ازین بیشتر صلاح نمیدونم در موردش صحبت کنم
    اما کلام دوم باید بگم که متاسفانه استقراء شما در منابع حدیثی ناقص بوده و لفظ غضنفر توسط خود پیغمبر صلی الله علیه و آله برای امیرالمومنین استعمال شده آنهم در واقعه معروف اخوت بین ایندو بزرگوار که حدیثش طولانیه من فقط قسمت شاهد بحث رو بدون ترجمه فارسی با آدرسش میارم ایشالله رجوع کنید…عن جابر بن عبدالله الانصاری رضی الله عنه قال:لما آخی رسول الله صلی الله علیه وآله بین اصحابه و لم یواخ بین علی وبین احد رای فی وجهه اثر الحزن فقال:یا علی انت اخی فی الدنیا والآخره و ضمه الیه ثم قال ایها الناس هذا اخی خلو من الطوارق …خطیب لبیب خصیب حسیب نسیب غضنفر همام …(غرر الاخبار و درر الآثار فی مناقب ابی الایمه الاطهار صفحه ۱۱۸//مولف حسن بن محمد دیلمی از علمای قرن هشتم )
    اما کلام سوم همونه که دوتا پیام قبلیم در واقع مخالفت با این کلام بود پس اینکه شما گفتیدبنده منظور شما رو متوجه نشدم جسارتا اشتباه برداشت کردید چون پیامای قبلیم فقط رد این مطلب سوم شما بود که به نظرم از بقیه مطالبتون اشتباهش بزرگتر و ضربه اش بیشتره چون اینطور صحبت کردنا خیلی از ظواهر شریعت رو که اهل بیت علیهم السلام فرمودند زیر سوال میبره مثل اینکه گفتید محبت بدون معرفت بی ثمره ست و بیفایده واحمقانه که واقعا این کلام خیلی به دور از انصاف و غیر منطقیه… رجوع شود به دو پیام قبلی بنده
    واما کلام چهارم تاحدی اینگونه تحلیل از رفتار دشمنان تشیع درسته و من هم قبول دارم یعنی موافقم که بعضی از این اعمال توهین آمیز به منظور ایجاد تفرقه یا جوسازی و یا معروفیت افراد انجام میشه ولی اینشو دیگه قبول ندارم نه اینکه من قبول ندارم نه بلکه تو دین وروایات چنین چیزی نیست که اگه دشمن به مقدسات توهین کرد شما مخالفت خودتون رو ابراز نکنید و بذارید هر غلطی میخوان بکنن بلکه اصلا یکی از تحلیلهای مهم در مورد اینطور اعمال اینه که اونا ببینن شیعه چقدر برای ایمه و مقدساتش احترام و ارزش قایله یعنی همینکه عده ای فلانی رو تکفیر کنن یا برا کشتنش جایزه بذارن و غیره خودش نشون میده شیعه هنوز به مقدساتش پایبنده و ازشون دفاع میکنه کما اینکه شما در حال حاضر به مقدسات هر مذهبی اگه توهین کنید همین برخورد رو میبینید چون هرکسی دوست داره علاقه خودش نسبت به معتقدات و مقدساتش رو ابراز کنه, البته اینم دور از انصاف نیست که بگم با وضعیت جوامع پیشرفته کنونی و وسایل ارتباط جمعی گسترده,حق برای خیلی ها آشکاره و حجت بالغه خدا براشون تمومه و شاید خیلی تلف کردن وقت برای افراد بی ارزشی مثل نجفی و غیره درست نباشه بلکه بهتر اینه که شیعه هر چقدر میتونه خودشو در کسب اعتقادات اصیل دینش قوی کنه که خداینکرده توی اینطور فته های آخرالزمان سرش کلاه نره

    در آخر خدمتتون برادرانه عرض کنم که شما که در وبلاگ نویسی و اینطور امور ارتباطات اینترنتی دست دارین سعی کنید طبق اعتقاداتیکه از معارف دینی و به طور کلی از قرآن و عترت (که در حدیث معروف ثقلین پیغمبر فرموده اند هرکس به ایندو باهم تمسک کند نجات میابد و بس)استفاده کنید و باور کنید که به اندازه ای مطالب جالب و مفید و در عین حال حیاتی در متون قرآن و احادیث فراوان هست که دیگه نوبت به خیلی مطالب دیگه ونقل قولهای از این و اون نمیرسه البته بازهم بگم بستگی داره که شما ایندو و به طور کلی دینتون رو بزرگ و پر مغز بدونید یا اینکه از اول با دید سطحی و کوچیک و صرفا به عنوان یه دین ساختگی بشری توسط انسانهای معمولی به اون نگاه کنید که انشاالله من و شما دید اولی رو داشته باشیم…

    خیلی طولانی شد فکر کنم اونقد واضح مقاصدمو رسونده باشم که دیگه جای شک و شبهه ای نباشه الان که اینارو نوشتم دقیقا ساعت۷:۱صبح روز دوشنبه۲۵ رمضان سال ۱۴۳۳قمریه

  • با سلام
    یه زمانی مد شد “یه روز یه ترکه …”
    بعد اضافه شد “یه روز یه لره …”
    توهین به اقوام ایرانی روز به روز بیشتر شد به بهانه خندیدن!
    آخه اینم شد بهانه؟
    خیلی وقیحانه ست که اسم و قومیت عده ای از هموطنان خودمون رو وسیله خندیدن قرار بدین و با نسبت دادن الفاظ زشت و رفتارهای ناجور باعث تمسخر اونها و کدورت بیت قومیتهای مختلف بشیم.
    غضنفر هم یک نمونه دیگه.
    تا حالا فکرکردیم اگر یکی از عزیزانمون اسمش غضنفر باشه چقد برای ما زجرآوره که اسمش مورد تمسخر قرار بگیره؟
    توروخدا بیایم تو رفتارمون تجدیدنظر کنیم.

    یه نکته دیگه هم میخوام بگم و اون اینکه چندساله سایت فیس بوک کاربران زیادی پیداکرده.
    اگر دقت کرده باشید خیلی از جوونها ملاک حرفها و باورهاشون رو نوشته های این سایت قرار میدن
    یکی از دوستان من تو وبلاگش مطلبی رو قرار داده بود که معانی اسامی عربی رو نوشته بود و میخواست نشون بده اسامی عربی توهین آمیزه. جالب اینجاست که اون معانی همگی اشتباه بود! طبق گفته خودش اون رو از فیس بوک پیداکرده بود. اما حتی به خودش زحمت نداده بود که راجبش تحقیق کنه.
    حرف من اینه که چرا باید هرچی تو اون سایت نوشته بشه همه قبول کنن؟ چرا هیچوقت تحقیق نمیکنیم و میذاریم یه عده به خودشون اجازه بدن اینطوری با اعتقادات دینی ما بازی کنن؟

  • vagean in tarze fekretun tahsin bar angize man shomaro sare pa tshvig mikonam mamnun az matlabe amuzande va mofidetun

  • سلام مطلب مفیدیه.من یک مطلب با همین بوضوع تویک انجمن نوشتم اما لینکشو دادم اینن طوری(دوستان بخاطر قانون کپی رایت نمیتونم مطلب رو کپی کنم ولی لینک صفحه رو میزارم خودتون بخونید:http://weblog.4jok.com/?p=174)اشکال که نداره؟

  • من نمیخوام توهین کنم ولی به نظرم ربطی نداره چون وقتی در جوک هامون از غضنفر استفاده میکنیم خطاب جمله و جوک به امام علی (ع) نیست برای مثال اسم من نازنین اگه یه روز دیدم رو دیوار نوشته نازنین خر است نباید ناراحت بشم چون خطاب جمله به من نبوده هزار تا نازنین و هزار تا غضنفر در دنیا وجود داره و این غضنفری که در جوک هامون استفاده میکنیم فقط یه شخص خیالی برای بامزه تر کردن جوک نه توهین به امام علی (ع)
    ممنون که وقت گذاشتید و این را خوندید

  • عقل که نباشد جان در عذاب است و شاهین هیچگاه ارامش ندارد
    همیشه تحت تعقیب…..:-)

  • میخواستم بگم بیشتر میخوان ما رو حساس کنن به این موضوع
    ما جوک واسه مردها یا زنها میگیم میشه گفت این جوکها رو به امامها یا معصومین ببندیم
    متاسفانه این حرفها باعث میشه بیشتر رو این موضوع حساس شیم
    از قدیم میگفتن در دروازه رو میشه بست اما دهن مردم رو نه این بی دین ها براشون مهم نیست
    کم به مقدستامون توهین کردن !
    چیزی از چشم خدا نمی افته خودش خوب میدونه کجا این آدما رو خفت کنه (ببخشید بابت استفاده کردن این کلمه ) اون بالایی جای حق نشسته خیالتون راحت از دست من و شما فرار میکنن از دست خدا چی میشه فرار کرد !

  • من یه پیشنهاد دارم.یه زمان واس رادیو یه پیام فرستادم .اونا پیاممو اصلاح کردن و لغات مناسب گذاشتن بعد گوینده خوند پیاممو با اسم خودم.
    شما هم میتونید همین کارو بکنید.جاهایی لازمه برای کسی که جک میفرسته اصلاح کنید .بعد پستشو بذارین.

  • اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم
    انشاالله خدا توفیق اطاعت و فرمانبرداری از خودش و بعد امام عصر(عج)را به ما عطا کند.
    ای کاش…

  • ۴ جوک که شورشو در اورده…همش میکگه منبع،مدرک بعد وقتی که درج میکنی میزنه خلاف قوانین…شرم اوره اینو هر کسی میدونه که این اسم لقب مولامونه

فرستادن دیدگاه